Főoldal / Blog hírek / Legyen része a wellnessnek az úszás! - Miért?

Legyen része a wellnessnek az úszás! - Miért?


Az úszáshoz kapcsolódó ritmikus mozgások és a mély lélegzetvételek hozzájárulnak az endorfin felszabadulásához a szervezetben. Ennek következtében javul a hangulat és mérséklődik a stressz. Nézzük részletesebben a hatást!

Legyen része a wellnessnek az úszás! - Miért?

Az úszás szabályozott légzést igényel. Ez a ritmikus és megfontolt légzési minta nagyon hasonlít a meditációs technikákhoz, amik köztudottan csökkentik a stresszt és a szorongást. Ha úszás közben a lélegzetvételre összpontosítunk, az segíthet kitisztítani az elmét, oldja a feszültséget és egyfajta ellazult állapotot érhetünk el.

A stresszhormonok csökkentése

A stressz hatására kortizol szabadul fel a szervezetben, ami úszás közben mérséklődik. Az International Journal of Stress Management folyóiratban megjelent tanulmány kimutatta, hogy azok, akik rendszeresen úsznak, általában alacsonyabb stresszhormon szinttel rendelkeznek.

Hangulatjavító hatás

Túlzó lenne azt állítani, hogy az úszás önmagában képes megoldani a depressziót, a hatás azonban mégis egészen drámai. A British Journal of Sport Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány szerint az úszás a depresszió tüneteinek jelentős csökkenésével jár. A fizikai aktivitás miatti az úszás közbeni és utáni endorfin felszabadulás jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy javul a mentális hangulat.

Nyugtató, szorongáscsökkentő hatás

Az úszás azáltal, hogy relaxált állapotba hoz, csökkenti a szorongás fizikai tüneteit, például az izomfeszültséget és a megnövekedett pulzusszámot. A víz nyugtató hatása és az úszás ritmikus mozgása egyértelműen segítséget nyújthat a szorongásos zavarokkal küzdők számára.

Szóval ha legközelebb wellness-szelni mész és a cél a teljes feltöltődés, érdemes lehet úszást is beiktatni a programba. Sárváron a családi fürdőben található a beltéri úszómedence. Ha többre nem is, néhány hossz erejéig mindenképpen merülj el ebben a medencében is.

További cikkek

Felhevült testtel ne ugorj a hideg vízbe! - Miért?

Felhevült testtel ne ugorj a hideg vízbe! - Miért?

Mielőtt teljesen elmerülnénk a vízben, adjunk 30 másodpercet a szervezetnek az akklimatizálódásra. Az első lépés: szép lassan vizezzük be a testünket, különösen a szív körüli területet. Mi...
Tovább
Nyáron valóban stresszesebbek vagyunk?

Nyáron valóban stresszesebbek vagyunk?

A hő növeli a kortizol - ez egy stresszhormon - szintet, ami feszültté tesz minket és emelheti a szorongó, pesszimista gondolatok mennyiségét. Ehhez jön még hozzá a nyárhoz kapcsolódó szezonális...

Tovább
Szaunázás nyáron - Csináljuk, vagy inkább hagyjuk?

Szaunázás nyáron - Csináljuk, vagy inkább hagyjuk?

A tapasztalt szaunázóknak nem kérdés. De mi a helyzet azokkal, akik ritkábban szaunáznak?

Tovább