Főoldal / Blog hírek / Tíz perc szauna, tíz perc pihenő

Tíz perc szauna, tíz perc pihenő


Szaunázás során a bőr hőmérséklete percek alatt 40 fokra emelkedik, aminek következtében nagyjából fél liter izzadságot adunk le. A pulzusszám 30 százalékkal növekszik, ami lehetővé teszi a szív számára, hogy megkétszerezze a percenként leadott vér mennyiségét… Ez bármennyire is ijesztően hangzik, valójában hasznos. 

Tíz perc szauna, tíz perc pihenő

Viszont nem szabad túlzásba esni. A szaunázás hatása csak akkor lehet jótékony, ha betartjuk az ajánlott szaunázási időket. A szakértők úgy vélik, hogy még a gyakorlott szaunázóknak sem ajánlott 15-20 percnél több időt egyhuzamban a szaunában tölteni. A kezdőknek pedig 10 perc a javasolt idő. Amitől természetesen lehet kevesebb is. A szaunázás ugyanis nem a percek számolásáról és valamiféle kihívás teljesítéséről szól. 

A lényeg, hogy a szervezetünket támogassuk vele. Ezt pedig csakis körültekintően tehetjük. Szóval az ajánlások szerint a 10 perces szaunázás után legalább ugyanennyi időt pihenjünk is. De mielőtt kényelmesen elhelyezkednénk a pihenőtér nyugágyainak valamelyikében, természetesen gondoskodjunk a fokozatos hűtésről is. Mondjuk egy frissítő zuhany ideális lehet. Arra viszont figyeljünk, hogy a hűtéssel a végtagoktól kezdve haladjunk lassan a szív felé. Ugyancsak fontos, hogy legalább két pohár hideg vizet is elfogyasszunk, ellenkező esetben hamar jelentkezhetnek a kiszáradás jelei. Úgy, mint fejfájás, szédülés, túlzott fáradtság.

Természetesen várandósan, betegen ne szaunázzunk, és a wellness alatt ne fogyasszunk alkoholt se. Ha pedig bármilyen krónikus betegségünk van, csakis akkor menjünk “izzadni”, ha azt engedélyezte az orvosunk.

Fontos egyébként azt is tudni, hogy a finn szaunán kívül más szauna-alternatívák is léteznek. Azok, akik nem szeretik a száraz meleget és a kifejezetten magas hőmérsékletet - esetleg kezdő szaunázók -, kipróbálhatják a gőzfürdőt vagy az infraszaunát is. Természetesen ezeket is hasonló körültekintéssel használjuk, mint a finn szaunát. A 10/10-es szabály ugyanúgy vonatkozik a gőzfürdőre is. Vagyis 10 perc izzadás után legalább 10 perc pihenőt ajánlott tartani. És persze a hidratálást se feledjük.

Te melyik szauna típust választod?

Amennyiben szívesen szaunáznál egy jót, kiegészítenéd a gyógyfürdőzést más jellegű wellness programokkal is, a sárvári fürdőben van erre lehetőséged. A szauna világunkban a finn szaunák mellett szoft szauna, gőzfürdő és aromakabin is várja a feltöltődésre vágyókat.

Amennyiben többet tudnál meg, klikk ide. Ide pedig akkor kattints, ha az aktuális szauna szeánszokról, szauna felöntésekről tájékozódnál.

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/saunas-and-your-health

https://www.healthline.com/health/how-long-in-a-sauna#benefits

https://us.humankinetics.com/blogs/excerpt/maintain-health-fitness-facility-sauna-steam-room-and-whirlpool-operating-standards

További cikkek

Gyakorlatok, amiket gyógyfürdőzés közben bármikor elvégezhetünk

Gyakorlatok, amiket gyógyfürdőzés közben bármikor elvégezhetünk

A vízben gyakorlatilag súlytalanok vagyunk, aminek következtében a mozgás is egyszerűbbé válik. Azaz a nyújtó, erősítő gyakorlatok is jóval könnyebben elvégezhetők. Melyek ezek? 

Tovább
Aufguss vagy Löyly: Mindegy, hogyan hívjuk, át kell élni a wellness alatt

Aufguss vagy Löyly: Mindegy, hogyan hívjuk, át kell élni a wellness alatt

Az Aufguss és a Löyly is ugyanazt jelenti. Röviden: felejthetetlen szauna élményt.

Tovább
A gyógyvíz és a kozmetikai hatás - Termálvízből krém

A gyógyvíz és a kozmetikai hatás - Termálvízből krém

A gyógyfürdőzést alapvetően a mozgásszervi panaszok hatékony kezelésének lehetséges módszereként tartjuk számon. A gyógyvíz azonban nem csak a mozgékonyság megőrzésében segít. A bőr szépségének,...

Tovább